söndag 3 januari 2010

Det var en gång..

.. när jag knappt var sjuk. Jag hade nästan alltid bara några dagars frånvaro från skolan och jag höll mig allmänt frisk. Men nu 2009 (och början av 2010) har jag varit sjuk nästan hela tiden. Feber, körtelfeber, angina & snuva är ett litet urval av vad jag haft. Men istället för att se det negativa i situationen så ska jag se det positiva att jag t.ex. lärt mig bekväma och obekväma sovställningar i soffan, jag har fått följa med det väldigt realistiska Days of our lives och jag har även lärt mig hur en pensionärs vardag kan se ut. Men missförstå mig inte, jag har så leidon på att vara sjuk hela tiden och det känns alltid som att jag lyckas pricka in det just de dagarna då jag verkligen skulle vilja vara frisk. Meeeeeeen What to do?! :)
Snart börjar skolan igen och tydligen är det många som längtar tillbaka väldigt mycket. Själv kan jag erkänna att jag inte vill tillbaka. Vad sjutton, det är ju jullov? Att veta när du vaknar att du inte måst göra någonting och att få vaka på natten är ju enormt skönt. Okej, visst ska de bli kul att träffa klasskompisarna, men jag njutar verkilgen av all den fritid som jag har nu.

Nu tror jag det är dags för mig att sova bort denna underbara feber. God Natt alla glada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar