onsdag 13 januari 2010

Knut,ljus & klockor

Varför ska man ha varit så tråkig och bestämt att julen ska ut? Alla ljusstakar och fina myspysljus ska bort, bort, bort. Det måste vara någon som bodde i ett land där solen alltid lyser som kommit på att allt ska bort och glömt bort att det är ofta är mörkt uppe i norr.

Men jag tänker iaf inte ta bort julljusen ännu. Har alltid framme dem in i det sista och tar bort dem passligt till att sommarvärmen typ smälter bort ljusstaken. Okej, jag måste erkänna att det beror mycket på lathet, men när man väl kommer in i marsmånad så känns det som att rummet inte är komplett utan ljusen. Men visst så har jag flera lathets tendenser om jag kollar runt i mitt rum. Min blomma brukade vara grön och ha många blad men nu har den endast ett fåtal kvar. I taket i hörnet så har jag ca 13 små stjärnor som ska lysa blått i mörkret. Jag hade en idé om att fylla en stor yta av taket med dessa stjärnor men jag kom dock på att det skull bli ljust..och fult så jag började plocka ner dem. Sen ropade mamma att de var mat och jag sprang ner och där lämnade jag 13 stjärnor som jag skulla plocka ner efter maten. Nu ett antal år senare så finns det ännu 13 stjärnor kvar i taket. Fult är det men det har blivit en del av rummet.

När det gäller klockor är jag usel. Som ni alla vet så finns det något som heter sommartid och vintertid och detta innebär att klockor ska ställas en timme fram eller tillbaka. Jag tycker tydligen av någon konstig anledning att det är onödigt att slita på knappen för att ställa in klockan till rätt tid så ja brukar ha den 1 timme fel. Jag vet ju själv att den är 1 timme fel - inga problem liksom. Men det kommer ofta någon vänlig själ in och konstaterar att klockan är fel och tycker jag är konstig och går därför och ställer in klockan till det rätta, så då har jag sist och slutligen en normal klocktid.

Well, efter att ha konstaterat att jag är ett psycho så avrundar jag här och hoppas att ni fortfarande kan umgås med mej ;)

2 kommentarer: