söndag 24 januari 2010

Usch vad tiden går snabbt.. , Hanna 95 år

Har idag kommit i kontakt med min äldre sida. Jag satt och tänkte på hur snabbt allt går och hur mycket man hinner glömma. Snälla nån.

Det känns ju som att det var just jag skulle gifta mig med en pojke bara jag lovade honom att jag skulle ge honom ett lastbilsflak som var fyllt med choklad.
Det var just som jag fick min första CD-skiva - Dr. Bombay (vem kommer inte ihåg "sos - the tiger took my mooother).
Det var ju igår jag var nervös för att jag inte skulle hitta i det stora högstadiet.
Det var igår jag tyckte jag var väldigt mogen och gammal för jag gick ju ändå i nian.
Det var igår jag Kände paniken inför Penkkisen eftersom gurkorna som skulle användas i en lek hade glömts kvar i den kalla bilden över natten och därmed var mjuka som ett kokt spagettistrå. Det var igår jag var på intervju till Åbo Akademi, Pedagogiska fakulteten i Vasa och trodde jag skulle få nackspärr eftersom jag skulle se alla som intervjuade mig i ögonen (såklart skulle de ju sitta så att man nästan var tvungen att vända sig med hela kroppen för att se personen).
Det var igår jag talade tyska i en liten spontan pjäs på Gulisen och fint översatte Obama till "Obachma" för att säga vad namnet var på tyska(??!!)
Det var igår jag satt och läste en finsk saga till min finskaklass och handen började skaka eftersom jag höll så hårt i boken.

Man vet man börjar bli gammal när man :
1) Börjar blicka tillbaka och tänka hur snabbt tiden går.
2) Inte kan sitta länge i en hopkrupen ställning på golvet utan att sedan känna att lederna bestämt sig för att leka "freeze".
3) kommer på sig själv med att faktiskt skratta åt lärarnas skämt ( har inte kommit till det stadiet ännu och hoppas jag aldrig hittar dit heller)

(En liten parentes här. Har hört att det varit lite problematiskt att kommentera inläggen på min blogg. Man måste först klicka på förhandsgranska och sedan skicka för att just din kommentar ska synnas. Om du inte ens funderat på att kommentera något inlägg så ursäktar jag för att jag slösat på tiden som du annars skulle ha kunnat spenderat på att titta på andras foton på facebook.) ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar