söndag 17 januari 2010

Grejen med krog.

Det har nu hänt. Det blev inte bara en vit skolvecka utan en hel vecka. Mamma kunde inte tro det när jag sa att jag skulle vara hemma på lördagen eftersom jag hade varit hemma på fredagen också. Jag vet att jag ofta är ute och jag får ofta höra " ska du ut igen?!?!!!?". Det verkar som att många tror att om man far ut så måste man vara full så att man spyr och att man ska vara helt bedrövlig. Jag far dock inte ut bara för att få dricka alkohol och jag har heller inte som mål att bli full som en fjortis. Jag är i ett skede då jag tycker att Vasa är väldigt tråkigt och ingenting händer ju här. Det finns inte så mycket annat att göra på helgen i denna stad. När jag far ut far jag ut för att jag vill vara social, träffa människor, dansa och slappna av med mina polare. Visst, det är inte gratis att vara ut och på och det är det största minustecknet. Jag är en person som har så att säga "myror i brallan" och vill göra någonting på helgerna. Jag har ett behov att hitta på någonting. Många kanske tror att vi inte gör annat än festar i vårt gäng, men vi träffas ofta på vardagarna och dricker kaffe,chillar. På fredagrna brukar vi också samla ihop oss och göra någonting. Så blir det lördag och då kanske man inte har lust att ta en kaffekopp som man gör nästan varje dag. Man är så att säga "stugobräänd". Nåja, alla gör vi som vi själv vill och ofta har vi åsikter om andra. Men det finns ofta en orsak till allt.




So lång kalsong. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar