onsdag 27 april 2011

Irland it is!

Ikväll åker jag och resten av Pedavoces till Irland. Har alltid velat besöka landet och nu är det dags! Mina förutfattade meningar om Irland och folket är att det är grönt, man dricker mycket öl, man har en unik pubkultur och att människorna är bleka. Att de har en unik pubkultur och att de dricker mycket öl är väl sant. Att de är bleka är väl egentligen önsketänkande, men kanske jag kommer passa in med min vita hy och mitt fräkniga ansikte. Än en gång önsketänkande. AAAAnyway. Här är en låt för alla Irland-älskare och för alla/er/dig som ska åka till Irland ikväll! Tagga tagga taaa-aggaa!




"The most important thing to remember about drunks is that drunks are far more intelligent than non-drunks. They spend a lot of time talking in pubs, unlike workaholics who concentrate on their careers and ambitions, who never develop their higher spiritual values, who never explore the insides of their head like a drunk does."
Shane MacGowen, sångare / låtskrivare i The Pogues

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar