torsdag 28 februari 2013

Väntan då den är som värst.

Det som är positivt med vinter/höst är att mörkret tillåter en att fylla lägenheten med värmeljus i varje vrå. Just nu regnar det i Vasa och blåsten piskar en i ansiktet. Iaf för någon timme sedan då jag vågade mig ut.
Sitter nu i min egen lilla koja och njuter av lugnet. Tror nog att jag hittade rätt trots att jag stundvis började tvivla. Visst, det är länge innan jag kan titulera mig som inflyttad, men jag har en bra känsla och jag stortrivs. Bara det att jag snart ska traska över till butiken, handla och sedan traska tillbaka. Allt inom loppet av 6-7 minuter. Det är vardagslyx.
På samma gång som jag gillar detta mörka och ruggiga väder, så blir saknaden efter favoritfamnen så enormt stor. Får hålla mig till tåls några timmar till. I morgon ska jag nog kramas för alla dagar han varit borta. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar