torsdag 30 juli 2009

Rummet där alla som är något är..

1 dag kvar. Till vad funderar du?! (sätt igång trumvirveln tack) Sista dagen på jobbet! Fråga nummer 2 är var jobbar jag då? Jo i en bunker! Okej, i ett arkiv men jag tycker att orden bunker och arkiv härmed kan vara synonymer.
Bunker låter väldigt negativt tycker jag... Arkiv låter som att jag skulle sitta i ett rum fullt med papper och post-it lappar och för att ta mej fram i rummet måste jag använda en lövblåsare. Men så är inte fallet. Jag sitter i ett ljusgult rum med blåa och ljusrörblekta hyllor. Även journalerna har hoppat på Michael Jackson-trenden och bleknat. Golvet, som just blivit bonat, är nu så blankt och halt att skor med flera tuggummin under, inte skulle kunna greppa golvet.
En sak som också är positivt är värmen! Hur lyx är det inte att sitta i ett rum där det är nästan lika varmt som i södern?! Eftersom fönster inte existerar blir det också extra roligt att se vad det är för väder när man slutar! (jag vet att det låter för bra för att vara sant)

MEN tro inte att allt är frid och fröjd i och med detta! (Alla som är känsliga för hemska saker borde inte läsa vidare eller hämta en vuxen) Ibland kan etikett-maskinen haka upp sig och sluta spotta ut limlappar! Och nu till det största mysteriet.. Det var när jag tappade mitt örhänge. Ryktet om detta spred sig lika snabbt som det tar för mig att berätta ett dåligt skämt (för snabbt). Snart visste alla om det. Eftersom mina rörelseytor är ytterst begränsade,visste jag ju var det kunde vara. Efter att ha haft nästan hela Hälsovårdscentralen med på jakten efter örhänget, så hittade vi det inte. Antagligen var det någon avlidens spöke som tog det (jag sitter ju trots allt brevid 2 hyllor fyllda av avlidnas journaler). ELLER så inte.. diagnosen av detta fall blev iaf att jag troligen tappat det i någons journal. Skattjakt kanske är aktuellt?

Nåja, nu ska jag återgå till mitt händelserika liv (läs: smått tråkigt). Hör av dig om du får just mitt örhänge i DIN journal!







Hannas örhänge - I en journal nära dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar