söndag 13 september 2009

Onödigt läsande.

Nu har de flesta kompis- födelsedagarna passerat. Fast det är jätte roligt att de fyller år och att de ordnar fest, så har man ett stort problem att lösa - Presenten. Vad ska man köpa? Man frågar födelsedagsbarnet " Vad önskar du dig?" och då får man oftast " OJ vad svår fråga. Jag vet inte alls! HE HE " till svar. Hysteriskt roligt.. Den personen som kom på idén att kunna slå ihop flera kompisars fantasilösa huvuden och köpa gemensam present var därför väldigt smart. Då blir den fantasilösa presenten något mer än ett par pennor, som lyser när man skriver, från Tiimari. Kommer ihåg när jag var liten och skulle köpa presenter till Jenny (syster) när hon fyllde år. Budgeten var ju inte så stor om jag jämför med vad jag har idag, men man tyckte ju att man var rik som attans. Idag när jag ser tillbaka på sakerna hon fått får man ju skämmas. Här är några exempel på vad hon fått: en kramdjursfjäril, ett flertal ramar, en rund "häftig" (host) låda med dalmatiner på toppen, ett flertal DVDn som jag aldrig hört talas om (men de var ju så billiga på TopTen så de måste ju bara vara bra?! fattar inte logiken..) m.m. Jag kan sitta och skratta åt mina dåliga presenter idag men vad skedde inte sen då?! Varsågod Jenny, Här har du en till ram! Jaa-a, jag hade forsatt på min ram-tradition och köpt en till till hennes födelsedag som var för någon vecka sen. Roligt enligt vissa, skrämmande enligt mig. Trots min ytterst speciella gåvor så sa hon alltid att de var jättebra. Gulligt av henne måste jag säga. En gång minns jag också att jag tyckte jag hade haft en så dålig present och så lite att jag några veckor senare köpte en kopp och en skål. Som sagt så har jag och presentinköp inte varit bästa vänner.

En glädjande nyhet har jag iaf. Eftersom jag ett flertal gånger fått höra hu tråkig,grå och slaskig november är, så fixade jag det så bra att göra "månaden-där-det-inte-händer-någonting" till min födelsedagsmånad. Så därför har alla nu ett program framför sig. Min födelsedag har också blivit så välplanerad att jag kommer fylla 19 på en Ollis-tisdag. Både farligt och extremt skoj. Så jag bjuder härmed alla intresserade till Ollis 10.11! :) Nu är det dags att avrunda mitt födelsedagsflummas. Tror jag blev några hjärnceller fattigare från gårdagen.

Ha det bra och ta hand om er. So over and so out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar