lördag 3 oktober 2009


Så var det äntligen helg igen. Har haft en ganska tung vecka och har knappt hunnit sova och det märkte jag eftersom jag sov till ca halv 2 idag. Vad som sker ikväll är ännu ett mysterium. Gjorde just ett test på facebook (och alla vet vi ju hur bra de stämmer....) som hette "are you getting drunk tonight?" och svaret blev 54%. Ärligt talat så är det ungefär så jag känner mig idag. 50% av mig vill vara hemma och kanske se en bra film, medan 50% vill bege sig ut med M & J på äventyr.
Jag borde vara hemma, jag borde spara pengar, jag borde vila. MEN jag vill vara med brudarna, jag vill vara social, jag vill inte ha tråkigt (sagt av fjortisen inom mig). OM jag bestämmer mig för att bege mig ut på stan ikväll så har jag ändå ett till problem- sovplatsen. Känner mig som en igel som utnyttjar Jenny då hon är så snäll och låter mig sova i hennes lägenhet de X-antal gånger jag varit ut på rövartåg. Tack, tack & tack Jenny! Soffan börjar ju snart ha en grop formad efter mig.

Iaf så känner jag att jag borde hitta mig ett kryp-in. Att flytta lockar mer och mer eftersom jag ser hur enkelt det är med att ha en lägenhet i stan då man studerar, det är ju en del av studielivet. Men så är det ju då pengarna som ska ställa till det. Man sparar så mycket pengar på att bo hemma. Man får mat varje dag och slipper egentligen tänka på sin ekonomi. Så istället för att hyra lägenhet och klara mig själv så kör jag igel-style och snyltar på både föräldrar och syster. Vilken bedrift.........

(Hämta näsduken)Måste en gång till säga tack till Jenny som aaaaaaalltid ställer upp för mig. Brukar kalla henne mamma 2. fast jag vet att hon inte tycker om det. Men det känns skönt att veta att du finns när jag behöver dig och dina smarta svar. (torka tårarna)

För att heeeeelt byta samtalsämne så har jag funderat på en liten idé. Jag ska i varje inlägg avsluta med en låt som jag för stunden tycker är bra eller en låt jag tycker är värda att höras på. Eftersom jag har en ganska så varierande musikstil så borde det finnas någon låt för nästan alla. Varför? För jag har dålig fantasi. Och för att jag vet vad som inte intresserar folk - mina musikstil :D Sååå.. jag börjar därmed min lilla musiklista idag. Kommentera gärna om du faktiskt lyssnar på den.. Men det är absolut inget måste. (tårar i ögonen) ;)

Ha en bra kväll mina vänner!


För att spraka igång denna lista och lördag -> Fire burning- Sean Kingston

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar