måndag 8 november 2010

Utmaningen

Jag har blivit utmanad. Inte bara en gång utan två gånger. Det är dags nu. Personlig integritet släng dig i väggen. Här kommer den första av sju saker om mig som ni (kanske) inte visste:


1. När jag var liten var jag väldigt blyg. "Vadå? De flesta är väl blyga när de är små?!" tänker ni kanske nu. Det finns en skillnad på blyg och blyg. Jag var blyg.

Exempel. Som så många andra fick man nu som då följa med till förälderns jobb. En dag var det min tur att få följa med till pappas jobb. Gladeligen tog jag pappa i handen och traskade iväg mot det stora huset. Plötsligt slog det mig att det kanske kan vara folk jag inte känner där inne. Jag blev allt mer tveksam, men det var då jag kom på det! Min genialiska rosa vintermössa, som man skulle dra ner över huvudet så att den täckte halsen också, hade ju ett stort hål där ansiktet skulle kika fram. Detta betydde ju att om jag snurrar på mössan så kommer hålet för ansiktet placera sig på bakhuvudet och mitt ansikte kommer skymmas av mössans baksida. Helt genialiskt tyckte jag då. Pinsamt tycker jag nu. Det måste pappa också ha tyckt. För hur roligt är det att gå runt med sin dotter på jobbet, då hon måste vägledas runt hela arbetsplatsen som om hon vore blind. Till slut blev det ju svårt att andas inne i mössan, så sakta men säkert snurrade jag tillbaka mössan till ursprungsläget. Vilken slump att det var just före vi skulle börja gå tillbaka till bilen för att köra hem...

Fortsättningen på min lista kommer inom de närmaste dagarna.... Vilken cliffffhääängeeer! ;)

1 kommentar: