tisdag 18 mars 2014

När du väntar oväntat besök.

För några veckor sedan fick jag en gäst på besök - febern. Jag trodde först att han skulle stanna länge men det visade sig att det bara var två nätter. Efter besöket kunde jag andas ut och njuta av att få vara själv igen. Det jag inte visste var att feberns kompisar - Ont i halsen och Förfärlig snuva, hade hört om min gästvänlighet. Jag kan inte säga att jag känner dem jätte bra, men vi brukar ha kontakt några gånger i året.

För att vara extra skojiga så tänkte de att de skulle överraska mig med ett besök. Men eftersom ryktet(viruset) går så anade jag redan i torsdags att de skulle komma på besök under helgen. För göra hela besöket snäppet roligare valde de att komma med en dags mellanrum. Ont i halsen kom redan på fredagsmorgonen. Jag hade fullt upp hela dagen med annat men vad gör man inte för sina gäster. Tog alltså med mig honom på alla mina upptåg under fredagen. På lördagen kom Förfärlig snuva och ringde på dörren. No shit, skulle du också komma? Det visste jag inte...NOT!

Ont i halsen åkte iväg redan på lördag kväll men Förfärlig snuva är fortfarande inneboende hos mig. Det är verkligen påfrestande att ha gäster på besök så länge. De vill umgås hela tiden och eftersom man inte vill vara en dålig värdinna så tar man ju med dem överallt. Så have mercy om ni ser mig och jag ser helt slut ut. Det är tungt att vara värdinna.

1 kommentar:

  1. Va roligt skriva Hanna ^^ jag å ha fått besök åv dom nu :( objudna som påträngande Jehovas vittnen..å blodigt blev e.

    SvaraRadera