torsdag 25 september 2014

Att konstatera.

Ikväll har jag konstaterat följande saker:

1) Eloge till de som bloggar dagligen.
Jag tycker mycket om att skriva av mig i min blogg men när jag sedan får extra mycket i vardagen känner jag genast att jag inte hinner/orkar/kan skriva ett blogginlägg. Därför kan jag tycka att de som bloggar dagligen förtjänar en eloge för att de faktiskt hinner och orkar.

2) Inredningsprogrammen på TV påverkar.
 Jag har ofta på min TV fast jag inte direkt kollar på den. Speciellt under de senaste 4 veckorna har jag suttit och planerat lektioner medan program som Äntligen hemma och Sommar med Ernst visas på TV:n. Ofta har jag t.o.m. bytt kanal eftersom jag tröttnat på att höra alla inredningstips i bakgrunden. Men.. Under de senaste två dagarna så har jag fått sådan lust att inreda och förändra lite i min lya. Vad har jag då gjort? Inte mycket, men fyndade två snygga ljusstakar/ljusbehållare och har även skapat en "fotolina" med mini-klädnypor. Inte mycket men tillräckligt för att jag ska känna mig nöjd för stunden.

3) Måste lära mig att använda kamera.
Jag borde ta mycket mer foton än vad jag gör. Det borde ju inte vara så svårt eftersom jag inte tar några foton. Jag har en kamera som jag tycker ger mig helt bra foton så varför inte använda den? Jag älskar att sitta och kolla på foton i framkallat format så det är ganska konstigt att jag inte gör något för att utöka mitt skrala fotoförråd.

Jag hittade min kamera för någon dag sedan och började bläddra i bilderna. Visade sig att jag inte har överfört gamla bilder till datorn. Så roligt jag hade då jag satt och tänkte tillbaka på stunderna när jag tagit bilderna.




 Mats i "Happis". Marina och Sandra på kalaskryssning. Hanna i "pannludzi".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar