måndag 29 september 2014

Måndag morgon.

Efter att ha laddat batterierna under helgen känns det faktiskt helt okej att det är måndag och en ny arbetsvecka. Nu kan jag på sätt och vis återgå till vardagslunken igen, trots att jag ofta suckar högt över dess innehåll annars.

Helgen har varit skön på så många olika sätt. Jag har verkligen fått vila upp mig och umgås med personer som jag inte kunnat träffa den senaste tiden. Tänk vilken lyx egentligen. Här har jag levt i en liten bubbla den senaste månaden och sen när jag kommer ut ur bubblan så finns både familjen och vännerna där trots att både jag och de vet att de inte har kunnat vara först på min prioriteringslista under den stressiga perioden. Det ska också bli skönt att få hem pojkvännen på torsdag eftersom jag kan konstatera att jag nog inte var mentalt närvarande förra perioden då han var ledig och hemma. Förra gången han kom hem så hade jag självklart saknat honom, men jag minns att jag nästan hade dåligt samvete för att jag inte hade hunnit tänka på och sakna honom så mycket som jag brukar. Man måste nog nästan skratta åt sådana funderingar alltså.

Hur som haver, denna vecka ska jag försöka njuta av att kunna göra vad jag vill. Jag kan dessutom motivera mig med fredagens Lars Winnerbäck-konsert om motivationen tryter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar