måndag 17 januari 2011

Göulddiggaaah

Efter en riv(skol)start 8:30 på en måndag, så har jag för en gångs skull varit lite duktig. Istället för att ENDAST sitta på facebook och se på vänners vänners foton där en väns vänner är taggade, så blickade jag ut och tittade på den vackert plaskiga och smältande snön och tänkte att nu är det dags. Sommarjobb. Efter att ha ringt fram och tillbaka till fd kollegor, så fick jag framklämt att jag vill ha jobb i sommar. Efter att för en gångs skull ha agerat i tid ville jag inte sluta där. Med en frisyr lika oklippt som E-types och Robert Wells', så ringde jag till frissan och bokade in en (för Jenny) efterlängtad klippning. Inte tar det slut där heller! Med ett nöjt leende på läpparna konstaterade jag att tangenterna längst fram i munnen, a.k.a tänderna, behövde visas upp till världen. Därför sitter jag nu med en inbokad tandläkartid. Tycker att jag har varit ganska duktig för att heta "jag tar det sen" i mellannamn.

För att gör min enormt tröga och omotiverande dag mer top notch, så var första låten som kom ur högtalarna "Kent- utan dina andetag". En av mina favoritlåtar som plötsligt började spela. Slump tycker vissa. Ödet tycker jag. Vet bara inte om jag ska ta följande låt som spelades som tecken. Golddigger....



Tack för mig.

1 kommentar:

  1. Jag är i chock. Int bara slipper ja si kluvna hårtoppar, ja behöver int heller få en taskig andedräkt på mig! Härligt!

    SvaraRadera