söndag 31 juli 2011

De kan du säga för de e riktigt! (inside joke)

Efter att ha haft en rätt så tyst vecka här på bloggen så känner jag att det är dags att gå vidare. Förra helgen kommer alltid kommas ihåg för att vara en av nordens mörkaste helger, men man måste gå vidare.

Förra helgen var det dags för Jakobs dagar tuu-åo-eleeven, a.k.a. Jeppisdagan 2011. Helgen var enormt chill och att vara avgränsad från tidningar och internet var enormt skönt. Efter en fullspäckad helg var det då arbetsvecka igen och livet i bunkern fortsätter som vanligt med tropisk hetta. Vädret för kommande vecka spås vara det samma med ihållande temperatur och varning för uttorkning. Eftersom lördagen skulle spenderas på en villa tillsammans med ett stort gäng festglada personer, så passade Quasi och Harryson på att göra Vasa nattliv lite osäkert på en fredag. Skoj hade vi och jaa, för att beskriva vår kväll så kan jag ju berätta att vi hamnade på waild.... Måste passa på att tacka "stöitan" som "frivilligt" betalade in oss. Tack nu. :)

På lördagen skulle vi då alltså iväg till villan, men bara för att jävlas med mig, så fick jag besök av herr Feber. Jag trodde att herr Feber brukade hålla sig borta från Vasa-trakten på sommaren, men tydligen gjorde han en snabbvisit - only for me. Lite bitter stannade jag då hemma och kände mig som då jag var en liten fjortis som inte slapp någonstans, men så här i efterhand så måste jag nog säga att det var ganska skönt att sitta hemma och kolla på dåliga filmer som kom på TV. Tänk att gå till sängs heeelt spiknykter en lördagnatt, det du ;)

Nu ska jag ta och njuta av en kaffekopp och se lite på Hipp Hipp tillsammans med min ünderbara partner in crime Dzenni.

Alkoholisthälsningar från H to the A to the N to the N to the A.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar