fredag 6 juli 2012

Vit är skit?

Äntligen helg! Efter en tung arbetsvecka ska jag verkligen njuta av 2 lediga dagar.  Idag var det egentligen första riktiga sommardagen. Tänk om man skulle ha varit ledig och kunnat gå till stranden! Tur då att jag inte klarar av solsken och måste jobba. ;)

Ibland undrar jag om jag någonsin kommer att bli ens lite brun. Jag tycker det är väldigt skönt att ligga i solen och steka... iaf i 5-10 minuter, eftersom det är så länge jag klarar av att sola utan att bränna mig. Kyyyyynel kanske någon tycker. Men man vill väl helt enkelt ha det man inte kan få. Jag skulle bara inte alltid vara den som alla ställer sig bredvid då de vill känna sig bruna och med ett nöjt leende på läpparna ge sig en klapp på axeln för den bruna nyansen de själva har skaffat sig. Kul att ja kan ge er glädje, men vem ska jag jämföra mig med? För tillfället är vita kopieringspapper och tavelkritor exempel på saker jag kan ställa mig bredvid och jämföra. Den du! :P  Man kan också se det ur en annan synvinkel. Tänk om alla skulle vara lika bruna. Då skulle man ju inte ha någon att jämföra sig med. Länge leve albinos!

Kyyynel-hälsningar från Tant Hanna.

PS. Kom ihåg solkrämen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar