måndag 24 februari 2014

Tillbakablick

Ibland slås jag av tanken om att dagarna går så snabbt. Vissa dagar känns som en evighet, men när man kollar in gamla bilder förstår man verkligen hur många dygn man har i sitt bagage. Tänk vad mycket man har hunnit tänka, göra och se. Otroligt. Hittade en bild på mig från 2006. 16 år. Då tyckte jag att jag var ganska mogen, gammal och bekväm. Nu när jag tittar på bilden tänker jag bara på hur mycket som sedan förändrades och hur ovetandes jag var om det. Det är väl så det ska vara. Man jag tycker ändå att man inte ska förminska de problem och tankar man hade då. Problemen var svåra och tankarna slutade aldrig snurra i ens huvud. Problem som problem. Om de upplevs som problem så ska de behandlas som problem.

Just nu har jag nog det ganska så himla bra. Problemen försvinner inte, men när jag tänker på de människor jag har runt mig så kan jag inte göra annat än att känna mig berikad. Familjen, pojkvännen och vännerna. Tänk vilken lyx att ha så många runt sig?

Nu ska jag svänga ihop mig en liten lunch och sen blir det nog en kaffekopp till efterrätt. Sedan ut på ärenden och körövning med brudarna i kören.

Fint så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar