tisdag 18 februari 2014

Ingen nämnd ingen glömd.

Mitt bloggskrivande har nästan helt och hållet avstannat under de senaste tre månaderna. Orsaken till detta behöver jag inte ta här, men under december månad försvann lusten att skriva helt och hållet. I ett skede planerade jag att ta bort bloggen eller kanske stänga den eftersom jag kände att mina blogginlägg inte fick vara ett utrymme för mina egna tankar längre, utan istället skulle vara ett utrymme för vad jag BORDE skriva om. Trodde inte att den känslan skulle hämma mitt skrivande men jag måste nog bara konstatera att det verkligen gjorde det. Vet inte hur många gånger jag har tänkt skriva om något roligt, tråkigt, ledsamt eller konstigt men varje gång avbrutit mitt inläggsskrivande och loggat ut från bloggen. Mind-fucked.
Nu känner jag att jag inte orkar vara oskriven och mind-fucked mera. Det finns något skönt med att kunna skriva om smått och stort i en blogg, men när man känner att innehållet inte tas för vad det borde vara så försvinner den känslan. Istället känns det som att bloggen deltar i en big brother tävling. Iakttagen. Tolkningsbar. Feluppfattad.

Nu känner jag att det är dags att ta nya tag med bloggen och skrivandet. En ny bakgrund och vips så var skrivmotivationen tillbaka! En nystart kan man väl kanske kalla det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar