fredag 24 april 2009

Huset där allt händer

Okej, att skriva att allt händer i detta hus är väl att överdriva men idag ska jag röra om lite i dammet. Eftersom vissa delar av släkten kommer på besök på lördag så behövs något gott att bjuda på. Därför ska jag kocken Hanna, som en gång läste fel i ett recept och var på väg att göra en ytterst smarrig kaka med 24 dl mjöl (hann dock bara till 17 eftersom mamma hann komma hem innan jag hann fylla skålen med 24 koppar mjöl), baka mockarutor och kardemummakaka till släkten. Hoppas att det går bättre den här gången iaf, men det blir svårt eftersom släkten av någon underlig anledning tyckt att allt var "Jääääääättegott Hanna! Hur mycket socker är det förresten i kakan?!" osv. Jag får väl bara lita på min "partner-in-crime"- syster Jenny, som inte är rädd för att säga till mig om jag t.ex. har en hel örtsamling mellan tänderna eller att valet av nagellack är något som hon själv aldrig skulle kunna tänka sig kladda ner sina naglar med. Det gillar jag! :)
Nu ska jag ta och plocka undan mina kläder (som egentligen bara tar sig upp en våning och bildar en fin och konstnärlig hög på rummet) och försöka minska på ställen man kan skriva sitt namn i dammet på. Sen ska Hannas konditori sätta igång.

Härmed lämnar jag detta inlägg men är ändå tvungen att tynga in en norge-vits (kan vara bra att förbereda sig på en skratt-attack.....not..)

-Vad har norrmännen på sig 13 December?

(mellanrum och tystnad för ingen vet svaret)

- Lussekofta!

over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar