onsdag 29 april 2009

Ska alla korsholmare tappa tänderna?

Nu är Helande Hörnans Hanna lite irriterad. Steg duktigt upp halv 8 idag för att hinna till min tandläkartid som var kl. 9. Hoppar in i mitt lingon, vars humör ändrats markant till det bättre, och kör iväg till Smedsby. Klockan går och jag hör äntligen " HAAAAgensen?! " (Lektion 1 i det norska språket. Två AA brevid varandra uttalas som Å. Nu tänker du säkert att oj, jag har alltid sagt HAAagensen, vad pinsamt eller något. Men det är lugnt! Ungefär 98% av de jag känner säger också det så det är inget märkvärdigt.) Jag går in till tandläkaren och sätter mig i den ordentliga (obekväm) och annorlunda (för kort) stol. Först sänks jag så långt ner att det känns som att jag ska göra en kullerbytta bakåt, vilket inte skulle vara en vacker syn och jag kände också att mitt hår var så nära golvet att de skulle trassla in sig i det med fötterna. Sköterskan ser dock detta och höjer snällt stolen (tack hälsar mitt blodfyllda huvud :) ).
Mitt tandläkarbesök tog lite mindre än 15 minuter. På den tiden hann de lappa 2 hål(?!!). Sen sa de att de hittat 3 hål till då de sett på röntgenbilderna, men att de inte har någon tid att ge till mig så jag bara måste vänta tills de kontaktar mig. Jamenviiiiiisst! Låt tänderna ruttna så att smärtan sen vid nästa tandläkartillfälle är maximal! Har lite dåliga minnen när det gäller att vänta på tandläkartid eftersom det tog ungefär 1 ½ år för att få en koll (tandläkaren slutade och de hittade ingen ersättare. Men det är ju förståeligt, vem vill peta korsholms bönderna i munnen och hitta halmstrån och kanske t.o.m. diverse insekter). Jag fick kollen 5.4.2009, jag ringde i november 2007... Jag var nog väldigt naiv som trodde att det skulle räcka med 1 år för att få en tid före jag hann fylla 18 och måste betala för besöken... Alla korsholmares tänder kommer ju att ruttna. Då har tandläkarna inte tänder att kolla. Då blir de ju utan jobb. Låt mig småle :D
Men jag är inte bitter. Ska åka till Petalax idag och kolla in min studentklänning. Färgen är (surprise) blå. Hoppas så innerligt att den ska vara bra. Vill inte se ut som att jag skulle ha ett korvskinn på mig och inte vill jag ge ett intryck av att själva studenten finns inne i klänningen,inne i tältet. Svårt det där.

Nu ska jag gå och terrorisera min kära syster. Känner för att sjunga en irriterande sång till henne. BUT remember.. I'll be back!

1 kommentar:

  1. Vacker sång Hanna, verkligen... Märks att borrandet idag fick skruvarna ännu lösare! ;)

    SvaraRadera