torsdag 13 maj 2010

snart min vän

På fredagen åkte jag och resten av familjen annorlunda till mitt älskade Norge. Min kusin konfirmerades och självklart skulle vi vara på plats när det skedde. Vi fick riktigt en close-up då vi bänkade oss på första raden i kyrkan. Ett steg längre fram och vi skulle ha varit konfirmander. Resans ord: släkten.

På tisdagen var det dags att kämpa vidare i skolan. Dagens ord: stress.

På onsdagen var det filmvisning i skolan och sedan back to my favorite och skriva tills fingrarna blödde. Sedan kunde jag äntligen lämna in arbetet som hade hållit mig uppe på natten och "unnat" mig 2 timmars sömn. (Skol)dagens ord: burn in hell kulturmappen.

På kvällen fick jag äntligen återse min Åbovän Linn, a.k.a. Limpan. Efter att ha uppdaterat(s)skvallerlådan i gott vins sällskap, så begav vi oss ut i hockeyvimlet. Kvällens ord: vin.

På morgonen regnade det ute och jag kunde konstatera att jag sovit som en stock i circus 11 timmar. Kanske jag äntligen har kommit ikapp sömntjuven. Har chillat med makupala & fanta & Linn, vilket betyder en skön dagen-efter-dag. Dagens ord: Teen Mom på MTV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar