söndag 28 augusti 2011

Vem vet mest? Pensionär-Hanna.

Jao jao. Tydligen tog födelsedagsfesten musten ur både mig och mitt bloggande. Har varit sjuk sen söndagen och optimistiskt tänkte jag att jag skulle bli pigg och kry till lördagen då det var villaavslutning. Så var inte fallet. Visst skulle jag ha kunnat knapra mediciner och låtsas som om jag var i bästa formen ever, men jag lämnade den rollen till någon annan skådespelare. På tisdag är det också dags för domedagen då mina två visdomständer säger adios och eftersom man inte får vara sjuk då så vågade jag helt enkelt inte riskera något.

Jaa-a, det är väl egentligen så mycket som sker i mitt liv för tillfället. Sjukdom och läkarbesök. Tycker det likar en pensionärs vardag lite väl mycket. På tal om pensionärs vardag, ett äckligt, motbjudande, deprimerande, varnande exempel på att jag snart är i pensionärsklubben är att jag kollar på Vem vet mest på Svt. Nu ska ni inte tänka att jag tycker att programmet är dåligt, nej tvärtom! Det är helt okej faktiskt. Det som ÄR skrämmande är följande scenario som utspelade sig i veckan:

Måndag. Jenny och Hanna kollar på ett avsnitt av Vem vet mest. Lennart (schlager fantast) från Lyksele tar en brakseger och utklassar alla i finalen.

Fredag. Veckofinal i Vem vet mest. Lennart är tillbaka.

- Mamma nu ska du följa med! Det är en som heter Lennart som var med i början av veckan och han är så smart! Han kunde nästan alla frågor! Pappa kolla nu bara!

Lennart får frågor men svarar oroväckande många gånger fel

- Neeeej! Men mamma, det är lite synd att han inte visar sin fulla kapacitet nu när ni också kollar. Hoppas han kommer till finalen.. Yes! Jenny! Jenny! Lennart kom till finalen!



Om ni som läser inte riktigt sett varningssignalerna och inte riktigt förstår vad som är problemet så ska jag förklara:

1. Jag kan namnet på en deltagare.
2. Jag kan berätta vad hans intressen är och varifrån han kommer.
3. Jag använder ord som "utklassar" och "brakseger" när jag talar om en deltagares framgång.
4. JAG säger till BÅDE mamma och pappa att komma och se när Lennart tävlar.
5. Jag säger "i början av veckan" och avslöjar att jag följt programmet.
6. Jag använder ordet "oroväckande" gällande Lennarts deltagande.
7. Jag ursäktar Lennarts bristfälliga deltagande åt mamma genom att säga att han " inte visar sin fulla kapacitet".
8. Jag blir glad, nästan lycklig då det visar sig att Lennart tar sig vidare till finalen.
9. Jag ropar nyheten till Jenny.
10. Jag har en syster som är lika insatt.



Jaa, jag tycker att listan får tala för sig själv. Nu ska jag gå och vara ungdomlig igen genom att.. göra någonting annat. Ciao.

FYI, Lennart vann i finalen. Och han är typ barnträdgårdslärare. Så de så. Burn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar