lördag 11 augusti 2012

En person man tycker om "så de e någå hemskt"

Lördag igen och denna gång en speciell lördag. Ikväll ska nämligen den mest envisaste, hurtigaste och med mest koll, firas. Okej, hon har inte födelsedag förrän om några dagar, men vi ska fira som att hon skulle ha det. Personen jag talar om är gängets borrrrrrgåbrud Daniela, a.k.a. Lefa!

Kan fortfarande börja le för mig själv (inte på ett creepy skräckfilmssätt!) när jag tänker tillbaka och minns dagen då jag skulle på inträdesintervju till Peffan. Medan jag nervöst satt och väntade på att få gå in och möta mitt öde, började jag och en tjej småprata i korridoren. Hon skulle också på intervju, men till intervjurum nr 2. Hon var så väldigt nervös för att hennes svenska inte skulle vara tillräckligt bra för att slippa in till utbildningen och jag minns att jag tänkte "hon har ju bra svenska och verkar trevlig". Inte visste jag då om det skulle bli den första och sista gången vi skulle ses. Inte visste jag då att hon skulle bli antagen och bli närmare bekant med min bästa kompis. Inte visste jag då att hon skulle bli en person som jag skulle spendera mycket tid tillsammans med under min studietid. Inte visste jag då att hon skulle bli en av mina bästa vänner.

Grattis (i förskott) på födelsedagen Daniela! Tycker om dig "så de e någå hemskt" <3>




(Foto: Marina eller Tilda ^^)

1 kommentar: