måndag 13 augusti 2012

Så var OS schlutt!

Om ni undrar vem pandan med röda ögon och blekt ansikte var som ni såg idag, så kan jag lugna ner er med att det bara var resultatet efter en sömnlös natt. Tror jag fick hela 2½ timmar! Delvis måste jag skylla mig själv eftersom jag valde att kolla in avslutningsceremonin för OS i London, men delvis på Spice Girls. Den omtalade återföreningen ägde ju rum inatt och jag tror nog att nästan alla blev lite nostalgiska när brudarna i Spice Girls rullade runt i arenan på taxi-taken och sjöng gamla godingar. Började såklart fundera på gruppens storhet i slutet av 90 talet. Allt skulle vara spice girls-relaterat. Kläder, accessoarer, häften, pennor, godisar och mycket, mycket mer. Justin Bieber och One direction kan slänga sig i väggen. Spice Girls is the real deal! Nostalgi får nog bli detta inläggs huvudtema och därför måste jag avrunda med en klassiker á la 90-talet. Luta er tillbaka och försök minnas känslan som infann sig när man placerade skivan i Cd-spelaren, tryckte på play och hörde hur skivan började rotera inne i spelaren. Försök minnas känslan av upprymdhet och lycka då musiken dånade ur den "lilla" spelaren. Försök minnas vilken av gruppens medlemmar du tyckte dig likna. Nostalgi på hög nivå.



Nu kanske någon tänker att "Hanna vad gjorde du i denna musikvideo?". Måste tyvärr meddela att jag inte var med i videon, utan det var Geri Halliwell ni såg. Vi är ganska lika, så man kan nog lätt missta sig. Det tyckte iaf Hanna 10 år.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar