måndag 16 februari 2015

Jag ska bara..

Den här dagen kommer inte att gå till historien som den mest effektiva och produktiva dagen. Efter att ha vaknat av väckarklockan 04:45 med 2 timmars söm i bagaget körde jag Mats till flygplatsen. När jag kom tillbaka till lägenheten kände jag mig äckligt pigg men gick ändå tillbaka till sängen för att ladda batterierna. Nåväl, efter många om och men fick jag addera två timmar till mitt sömnbagage.

Nu är det snart kväll och mörkt där ute. Skrivandet går så extremt långsamt och tankeverksamheten orkar inte fokusera mera. Lägenheten ser ut som ett mindre slagfält med mindre öar av böcker om forskningsmetodik. Det finns många orsaker till att jag längtar efter att få min magisterexamen, men en av dem är nog att jag får lämna in alla böcker jag lånat för skrivandet. Jag har ju snart en egen filial här i lägenheten!

Jag läste just Tildas blogg där hon skriver om att hon lämnat in nycklarna till hennes gamla lägenhet och nu får fokusera på den nya lägenheten. Ååh vad jag längtar efter att få vara i samma skede som hon är i nu. Om 2 veckor ska jag flytta till en ny lägenhet, därav slagfälts-looken i min nuvarande lägenhet. Jag har försökt packa ner saker som jag inte använder dagligen men det är så mycket kvar.

Har inte suttit hemma och skrivit på avhandlingen på väldigt länge. Jag har så svårt att koncentrera mig när jag sitter hemma och jag märker att flyttkaoset inte gör situationen lättare. Jag satsar på att vara aktiv under kvällen istället eftersom det har visat sig vara ett lyckat koncept för mig när jag tänker på tidigare inlämningsuppgifter.

Jaa, nog är det flyttkaoset som gör att jag inte är produktiv idag. Inte alls min dåliga självdisciplin. Bara flyttkaoset..

Nu dags för en kopp kaffe. SEN ska jag börja skriva.....

1 kommentar:

  1. Snart är du också där! (: Just nu är det flyttkaos som råder i nya lägenheten också, jag har en gardin i varje rum ;) Tilda

    SvaraRadera