torsdag 19 februari 2015

Det var meningen att du inte skulle få det

Att jag aldrig lär mig. Ibland är det inte alltid så lyckat att tänka igenom och analysera allt och alla. Denna gång handlar det om ett ganska betydelselös matbord, men nog kan man bli besviken ändå.

I den nya lägenheten finns det utrymme för ett litet matbord i köket och sedan ett större matbord i vardagsrummet. Min dröm skulle vara att ha ett litet bord/barbord (eller vad kallar man det?) för två personer i köket och  ett tillräckligt stort matbord i vardagsrummet så att åtminstone sex personer skulle ha plats vid det.

Jag är medveten om att det säljs mååånga bord som skulle uppfylla mina önskemål, men det finns en stor orsak till att jag inte kan uppfylla drömmen i detta läge - pengar. Jag lever inte direkt i överflöd och just därför har jag varit på jakt efter förmånliga bord och stolar. Jag skulle t.o.m. vara öppen för att fixa upp dem lite. Jag hade hittat ett stort bord med 6 stolar på findit igår och beslöt mig för att ringa och höra om de fanns kvar. Ringde idag på eftermiddagen och fick meddelandet att de tyvärr var sålda. Igår. Såklart.

Dit for det då. Får hoppas på att det dyker upp något bord som är ännu bättre än det jag hittade igår. För det är väl så man ska tänka? "Det var meningen att du inte skulle få det"..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar