onsdag 18 februari 2015

Till håren kommen.

Efter en lång period med mörkbrunt hår och sedan en lite kortare period med knallrött hår, bestämde jag mig för att go back to basic. Håret har nu det senaste halvåret blivit allt ljusare och jag har försökt minska på antalet färgningsomgångar. Efter min röda period var håret mer slitet än vad det någonsin varit och nu börjar det äntligen må bättre. Men den fantastiska nordiska hårfärgen råttfärg är på samma gång något jag inte eftersträvar. Därför sitter jag nu med hårfärg i håret och hoppas på en lite fräschare look än tidigare. Vill ändå inte bli allt för mörkhårig, men den ljusa hårfärgen mot min ljusa hy gjorde mig grådaskig och blek. Som Tilda en gång sa: "Hanna, skulle du ha blont hår så skulle du vara osynlig!". Därför hoppas jag nu på en passligt brun nyans i håret. Det var mitt mindre intressanta inlägg för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar