måndag 4 maj 2009

Pensionär i tidig ålder

Jag tror att jag håller på att bli pensionär. Det enda som inte stämmer är att jag stiger upp typ 6 timmar senare och att de orkar gå ut och gå. Men annars är vi ganska skrämmande lika och självklart har jag några exempel. Jag steg upp idag klockan 8 utan att ens känna att jag bara skulle ligga och "vila mig i 3 minuter och sen stiga upp eller vakna upp långsamt", jag ringde till HVC för att få en läkare att se på min fot som tydligen var en bra sak att stiga på för att komma sig lite högre upp och jag är ledig på dagarna. Det som dock fick mig att börja fundera var när jag idag helt allvarligt tänkte att " Hmm, kanske jag skulle börja dagen med att måla lite? ". Det är skrämmande.. Riktigt skrämmande...
Igår köpte jag min studentmössa. Hittade den rätta storleken för mitt stora men ack så tomma huvud. Var rädd att det bara skulle finnas kvar mössor med omkretsen 5 cm och som skulle se ut som en gräddklick på mitt stora huvud eller mössor så stora att jag skulle se ut som att jag flygt in från flottan med min kaptenshatt. Men så va ju då inte fallet utan jag hittade min lilla hårförstörare, som nu ska hänga med mig in i framtiden. Kanske jag måste ha på mig den hemma och försöka ge mig ungdomen åter. Nej då, det skulle vara lite konstigt. Vad skulle folk säga som går förbi huset och råkar se in och där står en person och t.ex. städar med studentmössan? Om man säger så, så skulle " Norrmannens dotter " (en vanlig fras som jag och min syster måste säga om någon från Solf inte vet vem vi är) klassas som en aning konstig.

Nej nu tror jag faktiskt det är dags att ta fram penseln och börja måla på min twiggy-målning. Om den blir bra så får den göra min James Dean-målning sällskap. JA, jag lever tydligen i det förflutna och därför vill jag sluta med ett lite "humoristiskt" avslut.

Puss och kram och nyp i stjärten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar