torsdag 7 maj 2009

Sol, vin & studentklänning

Jag tycker om att vara 50% norsk och 50% finsk. Att kunna ett till språk är enormt roligt och jag kan t.o.m. säga att jag känner mig mer norsk än finlandssvensk. Men en egenskap som jag fått ärva av min käre far är att jag är känslig för solljus. En smörklick skulle hållas i fast form längre än vad jag klarar av att sitta i solen utan att känna att oj oj ooooj vad här bränner. Mamma låter också alltid väldigt överraskad när hon säger "Jag tror du blivit lite brun Hanna?!??!", men det följs oftast av "men du kanske bara är smutsig. *hihihihih* ". Oj vad jag skrattar. H A H A....... Jag tror heller inte att jag blir brun och tänker ofta att det kanske ser ut som att jag blir brun fast det bara är fräknarna, som har ett stort behov av att komma fram på sommaren, som bildat ett ljust ljust täcke av en brunliknande färg. Trots denna ypperliga egenskap så tycker jag faktiskt om solen och solljus! Konstigt, men sant.
Jag längtar tills det blir så varmt att man kan sitta på verandan. Ha en grillfest eller något liknande och sitta och se på solnedgången med ett vinglas i handen. Nu låter det som att jag skulle ha verandan på ett ställe med ständigt solljus och att jag inte dricker annat än vin och att jag har min personliga assistent att bära ut vinet till mig. Men så är absolut inte fallet eftersom verkligheten skulle vara att jag köper en billig likör som jag blandar med sprite och att det sen vid solnedgången är så mycket myggor så att man inte klarar av att vistas ute utan att se ut som en tomat full av myggbett. Idylliskt.
Idag blev äntligen min studentklännig färdig! Den är så MIG så det är pinsamt. Jag är verkligen förutsägbar men nöjd är jag iaf. Var rädd att jag skulle se ut som en blå korv i för tight skinn men nej, så alla som sett fram emot det så måste jag göra besvikna.

Nu ska jag kolla om min käre mor behöver hjälp med att få upp gardiner. Sen kanske det blir en sväng till smedsby.

Och kom ihåg, om ni ser någon vit ,människa på gränsen till att se ut som en albino, så är det bara jag så var icke rädd, jag är inte farlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar