fredag 12 mars 2010

Antikrundan

Igår var det dags för veckans sångövning och efter dagen gick jag över atlanten (läs: stora vattenpölar och snöslask som så finnt kommit av den underbara smältande snön) till lägenheten. Hade för en gångs skull tid att faktiskt sätta mig ner och ta det lugnt innan övningen. Efter att ha ätit en delikat middag tagen direkt från frysen så fanns det massor av tid att slö-titta på TV och vara på facebook. Det finns BARA en liten sak som är problemet.. Jag har varken TV-box eller internet, ja det står inte ens rätt namn på dörren. Vad gör Hanna då? Jo i ett desperat försök på hitta på någonting så fick jag den brijanta idén att börja nygga upp vår TV hylla. Med gott mod började jag öppna ett paket och tänkte att det nog skulle gå bra. När jag då öppnat första paketet så såg jag den största påsen fylld med skruvar,spikar,lim & träpluggar som ropade till mig att inte börja bygga på hyllan.

"Hyllan är ganska fin där den ligger" tänkte jag och gick in i mitt rum som börjar se ut som en blå klump. Jag letade desperat efter något att göra och min skolväska låg närmast till hands. Resultatet blev att jag.. har lite svårt att skriva detta.. jag började läsa.. Jag började läsa på en tent! Allt bara för att få tiden att gå?! Tror verkligen det är dags att ringa och fixa tekniska apparater så jag slipper en lägenhet där tiden står stilla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar