onsdag 3 mars 2010

happy days

Äntligen är det sportlov! Okej, egentligen är det ju ett så kallat läslov men jag tror inte det är många som stiger upp relativt tidigt och sitter och läser hela dagarna. Det är det jag hoppas iaf för jag hade inte tänkt göra det. Så jag hoppas alla andra är på samma linje som jag och tar och njuter av det vackra VÄDRET. Oj, nu kom vi utsökt in på samtalämnet numer one: vädret. Ska vi gära en lite gallup här. Den som känt sig som en eskimo efter att ha klätt på sig ytterkläderna, räck upp en hand. Den som för många gånger tänkt att nu beställer jag en resa till södern, räck upp en hand. Den som varit nära att krocka eller fastnat fast med bilen, räck upp en hand. Okej alla barn, ni kan nu ta ner händer för jag utgår från att ni satte upp dem. För det skulle inte alls se konstigt ut om någon ser dig och du sitter och sätter upp din hand med några sekunders intervall. Nej, nej, helt normalt. Men ja, den gemensamma nämnaren är alltså snön. Jag har teori att molnen bara har jävlats med jorden och gjort så att alla tror att klimatet på jorden är mycket dåligt, för att sedan kunna ropa " Got Ya " och kasta snö i mängder på oss. Det är ju bra iaf att man är förberedd och har snöplogar och diverse andra saker som underlättar vardagen. Annat skulle det vara i England där de tydligen fick panik när en snöflinga landade på marken.

Efter ett inlägg fullt av flum så kan jag inte göra annat än att avrunda. Hoppas iaf ni får ett bra sportlov och vi får hoppas att molnen blir på lite bättre humör och ger oss värme. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar