måndag 15 mars 2010

Det är bara minnen för livet.


Det är nu snart exakt 1 år sedan bondbrudarna (du får själv bestämma om du vill läsa det som James Bond-bond eller bönder- bond) åkte iväg på den oförglömliga resan till Teneriffa. Därför tycker jag att jag får vara nostalgisk och blicka tillbaka och berätta lite om när "PussycatDolls från Wales" befann sig på ett ställe kallat för Playa de las Americas..

Efter att ha genomlidigt en natt med smärtande lock för öronen (nej, jag satt inte och tyngde kastrullock in i öronen) var det då dags att utforska stället och varna folk för vår existens. Duktiga som vi är så steg vi upp tidigt för att inhandla lite frukost för att sedan vara närvarande på informationstillfället. Impulsrika och glömska som vi är, så blev det (surprise surprise) inget informationstillfälle. Istället tyckte vi att det var lite skoj att stå och tala med en engelsman med ett erbjudande "only for us". Naiva som vi är, så gick vi på erbjudandet, men jag måste ändå säga att jag är glad för att jag gjorde det för annars skulle vi nog ha varit ganska vilsen. Vädret var ganska mulet och inte så vidare varmt (albino-vit som jag är, så fann jag det väldigt bra).



Andra natten var nu avklarad och det var även första krogrundan. Efter att ha hängt läpp för ett mindre lyckat klädval så var vi back on track och blev även kända under namnet "Finland in the corner" (nej, vi satt inte för oss själva i ett hörn. Vi råkade bara hitta en intressant påle och dansyta som föll oss i smaken). Kvällen slutade rätt tidigt i Teneriffa-ögon-sett.



Trots våra försök att vara en aning turister och upptäcka och utforska den lilla ön, så blev dagarna rätt lugna. Vaknade upp till skönsång av Tilda "goooooOD MORGON GOD MORGON HÖR FÅGLAR SJUNGA GLATT" nästan varje dag och nästa steg var att se om grannarna Marina och Sandra lyckats slita upp ögonlocken. Nästa punkt på schemat var en punkt som var väldigt återkommande under vår vistelse på ön: Mat.
Det bar av till det närmsta matstället som var poolbaren. Efter en liten snabb check på hur allas form var efter gårdagens bravader och en sammanfattning av kvällen, så slutade oftast eftermiddagarna i mitten-rummet där vi gick närmare in på händelserna som skett några timmar tidigare. Det var också under detta tillfälle foton på kameran visades och det var också nu tårar av glädje och genialiska kommentarer/citat bildades.

Alla tystnar och sitter och funderar på egna bravader när Marina, på tal om ingenting, kläcker ur sig "...men om man skulle köpa en spritflaska?!"


Marina talar i telefonen och skall redovisa för vad vi gjort "..vi var ner ti poolen och åt.......................mat." No shit ?! ;O ;P


Efter att i huvudet få en bild på var i världen vi befinner oss och ställt frågan var är vi, känner jag för att sätta den fina kommentaren "men daaa-aaa.. vi e ju på playa del ingles!!?! hehe" till verket. Vi var ju då på playa de las Americas...

Det var då dags att göra sig vacker med spackel. Även lager av solkräm och några sandhögar skulle duschas bort innan det var dags att lämna vårat kollektiv. Innan själva nattlivet började så måste vi ju såklart ha mat i magen och efter att ha ätit hamburgare bestående av en köttbit, pizza bestående av skinka och tomatsås (o.s.v), så visste vi till slut vart vi skulle gå för att stilla vår ständigt återkommande hunger.




Om själva utelivet kanske jag inte behöver säga så mycket om annat än att vi varje natt var en del av det. Festandet var alltså en stor del av vår vistelse på ön och jag tror att städerskorna trodde att de bodde 2 alkkisar i mitt och Linns rum eftersom vi alltid radade upp alla 6 flickors tomflaskor i vårat rum. ;)






"Vi går till den glade viking... Ja, till den glade viking!"


Självklart solade vi ju också. Nu ljuger jag. Självklart solade DE ANDRA. Skugg-fanatiker som jag är, så blev det mest att njuta av när ett moln syntes på himlen och kanske det var bäst när Tilda fick en sån fin kommentar av fröken M: "Va du ha blivit brun om magorna Tilda!". Ändå lyckades jag dock bränna mig första dagen och även få en mildare grad av solsting. Detta hindrade dock inte mig - utelivet behövde mig och jag skulle definitivt inte svika det! "Ta lite mer rom!" var ett citat som uppstod när jag för en sekund tvivlade på min utgång och lite sprit klottades hit och dit. Tack Sääs å Marina för den klassikern :)

Jaa-a, mer kan jag nog inte och vill jag nog inte berätta. Resan var och är det bästa jag varit med om och jag kan inte låta bli att småle när jag hör någon säga Teneriffa eller Playa de las Americas. Tack Mimmi, Marina, Tilda, Sandra och Linn för ett minne för livet.






Ta lite mer rom!



2 kommentarer:

  1. säger bara ett ord: BÄST! :D

    SvaraRadera
  2. tack själv Harryson, detta måste göras om! <3

    SvaraRadera