tisdag 30 mars 2010

speeela på trumma, slå på en cymbal

Snart är det äntligen påsk! Då är det kollektiv hos Marina som gäller och det ska verkligen bli skönt att få relaxa lite. För precis ett år sedan var jag vid den här tiden på Teneriffa och på Lineker's. Skulle inte vara förvånad om vi stod och sjöng "feed the..feed the.. feed the f*cking .." Oj, oj.. Vad man var ung och dum. Tur att man är äldre nu men lika dum.
Imorgon är det sista skoldagen och sedan är det påsklov. Innan jag kan pusta ut så ska jag ha pianolektion. Kommer gå strålande..nooot.. I min barndom spelade jag piano. MEn spela kanske är fel ord eftersom jag inte avancerad speciellt mycket med mitt så kallade spelande. Jag hatade att öva på läxan eftersom jag blev förbannad på mig själv för att jag inte kunde spela en helt ny låt på direkten. Om man skulle ha gett mig ett Beethoven-stycke skulle jag ha blivit lika arg. Min kära familj kan intyga detta eftersom de nästan fick min spelbok i huvudet när jag ett flertal gånger kastade den i golvet... Those were the days.. Vad tur att jag nu har tålamod och gör läxan i tid och inte väntar till dagen före...... noooooot. :P

Nu ska jag ta det lite piano (he he he he.. inte aaalls ett krystat skämt) och se på när ManU skämmer ut sig.


över och ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar