torsdag 26 augusti 2010

Glöm dammet i ditt rum. Imorgon kommer nya.

Varför ska det vara så svårt att börja städa? Jag gör allt för att slippa ta tag i min värsta fiende dammsugaren. Plötsligt fick jag för mig att jag måste ha cous cous. Alla program på TV blev enormt intressanta. Jag menar Hallå, TV-shop har nog någonting speciellt över sig som gör att man bara måste se det. Alla "normala" reaktioner och de "spontana" konversationerna.

Jag måste ändå erkänna att jag i yngre ålder var helt fast vid TV-shop. Jag gick på allt och förstod inte varför mamma inte kunde se att kniven var så bra att den kunde skala av skalet på en TOMAT! Andra barn tittade på normala barnprogram och gick och nynnade på låtar som "Mooo-olly, Moo-oolly, Molly Molly Mus". Jag gick iställe och drog citat som "Det är som vi säger på göteborska: De blir soperent i kröket!". Inte normalt...

Rummet står ännu ostädat och jag fördriver tid med att blogga och försöka planera in en kaffe-träff. Rummet får vänta. Imorgon är en bättre dag för städning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar