söndag 12 september 2010

Kommer det vara pojkar där?

Att skriva i bloggen på söndagar sker lika ofta som min kära mormor säger "Finns det någon du kär i? Ens lite förälskad i? Som får det att pirra i magen? Som är lite söt?". Jag antar att det beror på att jag har ångest inför skolveckan och inte orkar göra någonting annat än att spionera på facebook eller ta mig till toaletten nu som då. Att min kära mormor kommer med intressanta (läs: nerverande)frågor, vet jag faktiskt inte svaret på.

Jag kommer ihåg ett samtal jag hade med henne som började på exakt det sättet som jag tidigare skrev. Jag trodde jag hade det säkra kortet "ålder" att dra fram men det visade sig vara ett dåligt försvar. När jag med säker röst hade gett ett svar, som jag tyckte innehöll tillräckligt många poäng till mig så att jag skulle vinna, och avrundat med orden "Jag är ju bara 20 år så inte har jag bråttom", fick jag tillbaka "Jag hade nog morfar redan när jag var i din ålder". Jag hade egentligen inget att säga tillbaka. "Tiderna förändras" skulle kanske ha varit ett bra försvar men eftersom min kära mormor inte är medveten/inte vill veta/förtränger att tiderna har förändrats, att jag faktiskt talade med folk jag inte kände på min resa till Mallorca, att jag intagit alkoholhaltiga drycker, SÅ kändes det därför inte aktuellt att dra det kortet.


Visst har man fått höra roliga/intressanta kommentarer av mormor men jag känner ingen annan som uppskattar varje dag så mycket som hon gör. Hon har upplevt så mycket och har en historia som jag vet allt för lite om. Så kanske jag borde försöka se i skolan om det finns någon söt pojke? Hon gjorde ju det och hittade sin kärlek.


Ha en mysig söndag allihopa! Håll ögonen öppna efter söta människor. Plötsligt händer det. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar