söndag 19 september 2010

Söntaak.

Jag visste inte vart jag skulle gå. Överallt fanns de och det kändes som att jag var sekunder från att klämmas mellan Billy och Lack. Det var en lång väg kvar till dörren som skulle leda ut till friheten och frisk lukt. Jag kunde inte hjälpa det. Jag var tvungen att följa de andra i strömmen. Bli en av alla. Sen tog jag steget ut i massorna och det tog inte länge innan jag förvandlats till det jag så länge försökt undvika : En bonde på Ikea.

Som ni förstår har jag kommit hem från min långa resa till Tammerfors och Ikea. Självklart kom vi hem med en blå (väldigt praktisk!) påse fylld av smarrigheter från inredningsriket. Om jag behöver allt jag har köpt vill jag inte svara på. Det är en dum fråga liksom, allt från ikea behövs ju?

Efter att ha buffats och knuffats med andra bönder och ett mindre nödvändigt besök på Juustoportti (ingen vits att fara dit då man är för gammal för att mjölka kossan), så kom vi äntligen hem till lilla huset på prärien. Några celler inom mig tyckte att jag skulle ge mig ut vidare på äventyr till stadens nattliv, men mormor Hanna stannade hemma och agerade överkörd snigel istället. Roligt hade jag iaf på ikea och jag kan inte vänta tills jag ska dit igen, men då tillsammans med sambon och hennes bedårande lyktstolpe.


Relax, take a cookie allihopa och ha en skön söndag. Varning för valvaka på svenska kanaler. :)


Lördagens "roligaste" : Hanna och Jenny sitter i baksätet och funderar på viktiga situationer som man måste vara beredd på att möta efter att ha besökt Ikea....
" Tänk om man ska berätta till någon att man köpt en billig Billy-hylla på ikea? Och så ska man säga det på dialekt.. Ein billi billy hyllo.. Säg det snabbare! Snabbare Snabbare! Einbillibillyhyllo!!!!!!!!!!!! "

1 kommentar: