torsdag 20 september 2012

GamMaläten

Efter att ha besökt studenthälsan för förhoppningsvis sista gången på länge, har jag också fått fixat ett nytt klistermärke till studiekortet. Fick äntligen tummen ur r*ven eftersom jag fick en liten mini-utskällning av damen i luckan på studenthälsan när jag inte varit efter märket tidigare. Visste faktiskt inte att det var så enormt viktigt och noga med det lilla ynkliga klistermärket.

"Du har studerat i så många år nu att du vid det här laget borde veta att du behöver klistermärket på kortet"
"Men jag har inte varit sjuk tidigare så jag har inte behövt komma hit.."
"Men du är ju här NU!"
.. fick jag höra igår. Jag blev förvånad. Schysst alltså. Jag kände mig dumförklarad. Där sitter hon och säger... att jag är en äldre studerande? Jag är ju en ung studerande som har rätten att vara lite dum? Fyra år. Vad är nu det? Herregud. Jag har studerat fyra år. Vad har jag gjort för att förbättra världen? Inte mycket. Inte ens en kand.

Hur gick det då?

Hon gav mig undantagstillstånd och lät mig besöka läkaren, trots klistermärkets frånvaro. Vet inte om det var mina bedjande (läs: röda och rinniga) ögon som övertalade henne, men det kan också ha varit den lilla hostattacken jag bjöd på framför henne som hjälpte till.

Hjälp fick jag, men ändå blev dagens tankeställare ändå: jag är en gammal studerande. Skrämmande sant. Att jag inte har tänkt sluta studera i första taget gör inte saken bättre. Fint så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar