tisdag 25 september 2012

Vardagsrapport

Jahapp. Det var alltså inte min tur den här gången. På söndagen råkade det finnas en ledig lägenhet riktigt i centrum som jag råkade blir riktigt intresserad av. Eftersom Antikrundan snart börjar ha en foten i graven, valde jag att på måndagen skicka en intresseanmälan och ca 15 minuter senare hade jag lovat bort mig på en husvisning.
Några timmar senare hade jag sett lägenheten och ca 45 minuter senare hade jag skickat information om mig själv och berättat att jag var intresserad av lägenheten.
Ett samtal 30 minuter senare och det var plötsligt jag och en annan som egentligen var möjliga inneboende. Efter en nervös och pirrande natt och dag, tog jag mig friheten att ringa upp herremannen som skulle ge mig domen: lägenheten hade gått till en annan "som inte gick på universitet".

Surt sa Hanna. Men helt ärligt. Lite snopet känns det nu, men jag är ändå förvånansvärt tillfreds med utgången. Allt gick så snabbt. Tror nog att det var meningen. Ödet! (säger Hanna 95 år) Nu hoppas jag bara att det ska dyka upp en lägenhet som passar mig. Så de så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar