måndag 16 september 2013

Finns bara ett ord: leidon över sig själv-dag!

Bara min förkylning flyger sin kos så ska det bli ändring. Eller egentligen så ska det återgå till det som hann bli det normala. Ser fram emot att få lite mera struktur i min vardag men just nu är de största hindren förkylningen och arbetsgubbar. Det som är bra är ju att båda hindren snart försvinner, så några ursäkter finns det inte plats för efter det.
Grejen är att jag helt enkelt vill förbättra min grundkondition. Eller kanske inte förbättra, FÅ en grundkondition. Jag vill orka och framför allt känna mig nöjd. Jag vet med mig själv att jag känner mig bättre både fysiskt och psykiskt när jag har gjort något, men grejen är ju den att det är så otroligt tråkigt att träna! Fy då. Varför så negativ? Jodå, när träningskläderna slickar sig längs kroppen, sport-BH:n märks knappt av i allt hoppande och guppande, de trasiga fotbollsknäna ropar aj och nerven i vänster axel passar på att klämma in sig någonstans, DÅ är det inte alls roligt att träna. Och så ser nästan varje träningsstund ut. Träning är det bästa jag vet och det gör mig sååå lycklig - Hell no!
Hoppeligen blir det ändring på det. Jag hade fått in riktigt bra rutiner innan sommaren men dessa kastades om under sommarlovet. Nu är det tänkt att jag ska återuppta  mina rutiner, men jag har blivit rädd för att sätta i gång med träning när man ännu är krasslig. Har sett allt för många fall där personer börjat för tidigt och fått betala det med att vara halvfrisk/halvsjuk varje dag. Nej, nu vill ja bli så frisk som denna Hanna kan bli. Sen är det dags för min plan att skrida till verket!

Eller iaf så är det min plan. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar