tisdag 17 september 2013

Mörkt så in i september

För att konstatera det uppenbara: Hjälp vad mörkt det är! Hösten är nog här nu, men vintern är ännu faaaar faaar awaaay! :) När folk börjar tala om julen brukar jag ofta säga neeej neeej, det är långt kvar. Sist och slutligen är det ju inte så långt kvar till julgröt och en värld i rött. Eftersom jag fyller år i november har jag alltid haft födelsedagen att se fram emot under hösten och det är därför som jag aldrig vill/kan börja tänka på julen innan jag har fått fira födelsedagen. Jag köper inte en endaste julklapp under november månad eftersom jag aldrig inser att november är månaden före julmånaden december, utan klassificerar den som födelsedagsmånad.
Det här känns ju ytterst löjligt och meningslöst när jag ser det i skrift. Men var och en med sitt eller hur? :D

Känner mig för övrigt som ett barn eftersom jag redan har inlett min muntliga födelsedagsönskelista till familjen. Jenny försökte inflika att det är 2 månader tills jag fyller år, men jag hävdar bestämt att det är bra att säga mina önskningar högt upprepade gånger så att inget glöms bort eller faller bort som alternativ. Medel-ung och bortskämd känns det där. Men, var och en med sitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar