lördag 10 april 2010

I wanna rock

Röda läppar lyste upp den gråa vardagen. En stor tuperad frilla, som gjorde att delar av huvudet för första gången fick uppleva direkt solljus, prydde huvudet. Ögonen markerades likt hemboet när man spelade boboll i högstadiet med en svart kajal. Leopardklänningen blev en del i mängden. Ja igår va det 80-tals kväll på Ollis. Fast man skulle tycka att min utstyrsel skulle kunna kännas konstig och ovan, så kändes det trots allt väldigt naturligt. Rockstjärnan inom mig höll mig uppe och med en liten knuff i ryggen så var jag på plötsligt på efterfest. Klockan 6 på morgonen började den röda färgen på läpparna blekna och klackskorna kändes lika mjuka som kaktusar. Väldigt sakta men säkert traskade två förlorade rockstjärnor hemåt till sina kojor. Väl hemma ropade sängen på innehåll och det tog inte länge innan jag låg och sov.

Kvällen som för det första var helt spontan, blev riktigt kul och trots frånvaron av de vanliga krogsbesökarna, så fick jag en väldigt rolig fredagskväll i 80-talets tecken. TrrTrrTrr får 4 av 5 headbangs och rekommenderas verkligen :)

Avslutar som i Wham's video till Wake me up before you go-go ; Love life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar