tisdag 13 april 2010

Över till dig Hanna!

Tack Hanna.

Ja här i Antikrundan rullar vardagen vidare i samma tempo som förr. Idag tog flickorna ledigt från skolan. Tror dock att de psyskiskt har kopplat bort allt som heter skola och jag vet inte om jag kanske borde berätta nyheten att de fortfarande går i skola och att fast solen skiner, så har de inte sommarlov. Är bara lite rädd för rektionerna så jag tror jag väntar med den informationen.

Dagen verkar ha varit väldigt lyckad ur deras ögon sett. Dagens största händelse är väl deras nya inköp - ett utemöblemang. Flickorna fann sig snabbt till rätta med dessa, enligt min mening, halmstolar och jag trodde för ett tag att de aldrig skulle gå därifrån när de plötsligt kunde konstatera att de glömt äta.

Dagen avrundades med ett så kallat "Martamöte" tillsammans med andra livsnjutare. Samtalen varierade verkligen mellan himmel och jord och än en gång slank diverse onyttigheter ner. Måste dock erkänna att deras förmåga att njuta av livet borde läras ut till många i dagens samhälle. Det är nu lugnet efter stormen och jag kan se två belåtna flickor som går och lägger sig. Tror t.o.m att jag hörde orden "alarm-stiga upp-skola-lektion-klaviatur" i en och samma mening, så de verkar göra ett skolbesök imorgon.


Detta var allt för denna gången. Jag återkommer med en uppdatering så snabbt jag känner för det.
Det här var Hanna direkt från Antikrundan.
Kom ihåg, ät gul snö - det kan vara öl.
Över till dig i studion Hanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar