tisdag 16 februari 2010

Fast-laskiainen 2011...

Ja nu tänker du säkert att jag skrivit fel i rubriken eftersom det står 2011, men så är inte fallet. Idag är(var) det då dagen D när alla studerande drar på sig halarna och bildar ett folkhav med mer färger än pride-festivalen och fyller termosen med minttu-kakao. Jag talar förstås om Fast-laskiainen. Går ner till stranden och kollar in alla tjusiga pulkkor som olika skolor har byggt. Blir lite små-lullig och röd om kinderna av kölden. After-pulk på O'Malleys och sedan förfest inför the Party på kvällen. Visst låter det enormt nice? Det tycker jag iaf. Det är också därför jag blir så bitter då jag måste erkänna att jag inte fått uppleva det själv. Hade lektioner till kl. 16:30 till att börja med. Oj oj, jobbigt sådant kan man tänka, men det är inte där problemet är. Grejen är den att vi imorgon skall vara 8:00 på Övis på askultering och jag klarar inte och vill inte vara helt slut då. Hann iaf vara på Malleys en stund så halaren drog jag nog på mig en dag som denna. Tror det blir att ladda upp inför Pampas-veckan istället. Och på Fast-laskiainen 2011 ska jag banne mig inte ha något på schemat på onsdagen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar