onsdag 29 juni 2011

I vår vackra vita vintervärld.

Värmebölja all over again. Skönt skulle man ju kunna tro men jag måste säga att jag inte vill ha det så här varmt. Igår gjorde jag något som jag inte trodde var möjligt i Skandinavien; jag brände mig i skuggan. Ingen kontakt med solen, bara skugga. Här sitter jag med en bondbränna (för de som inte vet är bondbränna en bränna som ser ut som om man har en tröja på sig, dvs raka linjer över armarna osv...) och låtsas som att det blir bättre, men nej. Röd är jag och röd kommer jag förbli. Ni som inte är känsliga för solljus, njut av det och de gånger ni tänker "ååh, jag blir inte brun fast jag legat i solen i 78 timmat", så ska ni vara glada för att ni kan vistas som en vanlig människa i solljus. Skuggan har varit min räddning i många år, men om den sviker mig vem har jag då kvar? Vintern?

Anyway, ikväll blir det att brumma iväg till brändö för att fira söta Josefines födelsedag, som var i början av veckan. Kul att träffa brudarna. Blir allt för sällan nuförtiden.

Bittra hälsningar från Hannas HH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar