torsdag 17 december 2009

Nattfilosofier

Klockan är nu 01:26 och här sitter jag och tycker plötsligt att det är lämpligt med ett blogginlägg. Funderade lite på julen och allt som nu hör till hysterin. Det är ganska konstigt att vissa människor tycker det är väldigt passande att köra som (ursäkta ordvalet) rövhål. Högerregeln, triangel, halt på vägen, snöyra och hastighetsskyltar försvann när första luckan i chokladkalendern öppnades. För visste skulle säkert polisen gilla ursäkter i stil med " Oj, jag försökte bara köra undan snöflingorna " eller " Det är ju jul, då får man vara stressad och köra dåligt " . En sak som jag tror många lider av är idétorka. Vad ska man köpa till en avlägsen släkting som man redan gett alla sorters prydnader till? Det är lite i samma stil som Bert Ljung som alltid får en bibel av sin mormor till födelsedagen. Motsvarande present på julen tror jag är en chokladask. Julstädningen är också en intressant del. Nu är det jul - då ska man städa! Vad är det för orsak? Jag tror knappast att Maria kom till stallet och sa " Före jag sätter mig ner här och föder denna unge, så tycker jag att vi städar undan lite så att vi med samvete kan fira när barnet ha kommit! ". Städa kan man lika bra göra efter julen då barren från granen börjar synnas i avföringen (usch, jag vet jag är äcklig). Men man kan också göra som jag gör och helt bojkotta allt som har med städning att göra, det blir ju ett sånt fint vinterlandskap på rummet då när allt damm börjar lägga sig. Okej, städa bör man annars dör man typ. Och nog känns det ju alltid lite juligare när man upptäcker vilken färg mattan, som legat under klädhögar, har.



Jaa-a.. Det var allt för mig för inatt. God natt. Sov så gott. Snälla tänk lite på hur du kör ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar